Monday, August 10, 2009

under one roof

semalam sesi pengambilan jubah sidang ke 6 untuk bebudak biologi gunaan. so semua budak sidang ke 6 wajib datang ambik jubah. (kalo nak suh wakil datang amik pon bley je sebenarnya) walaupon konvo kitorang ari jumaat, mana2 budak yang dok jauh dari penang, kena datang awal la kan, pastu stay sampai ari jumaat. sebab aku memang stay kat usm, so ramai la kawan2 aku yang nak tumpang skali dok umah sewa.. memang ramai giler ah yang dok umah tu.. meriah giler! dah la lama tak jumpa, dapat lepak skali... macam2 citer ah leh gossip..best2! :P


aku, shaza, fifi, sya, hema, ina dah memang tuan umah tetap umah tu. tambah plak dengan bazla, tikah, salmi, ijan, nard indie winkie, yana, sue, ijah and kawan hema... perghhh... memang sangat ramai kan? tapi sangat meriah lah... umah sewa kitorang tu pon xdela besar mana, tapi cukup la nak menampung suma yang ada.. suasana dah macam hari raya. masing2 bila dah amik jubah tu dok sebok nak try2 pakai. matching ngan baju ke tak, kasut ok ke tak, belajar camna nak pakai jubah... macam2 kerenah.. dan ramai la jugak yang jadi image consultant.. hehehe... tunggu la ari convo nanti... mesti lagi meriah... :)


tengah hari tu, lepas amik jubah, aku and geng yang dah lama tak jumpa ni, pegi kuar jenjalan kat BJ. diorang teman aku nak carik kasut untuk konvo nanti. naik atas, turun bawah, pusing 1 BJ still xde gak yang berkenan.. last2 beli gak la apa2 yang ada. kasut 1.5 inch kaler grey... mak aihhh... tingginye.. (bagi aku kasut 0.5inch pon dah cukup tinggi ok) ni pon bebudak ni yang tolong pilihkan... baju aku pon kaler grey gak, so boley jela...


lepas dah penat shopping2, ape lagi... masa untuk berjoli~~!!! hehehe.. since dwet pon dah xde sebab berabes beli kasut, so kitorang pon berjoli cara org miskin...(org miskin berjoli gak ke?huhu) ape lagi... gi karoke jamban la... hehehe... aku, shaza and tikah... sorang nyanyi 5 buah lagu... baru nyanyi 5 lagu dah takde suara... mau takde suara, nyanyi lagu suma lagu2 yang nak pecah anak tekak... hahaha... release tension la kan... puas ati dapat jerit... ngeeeeeee~ :D


lepas sakit tekak menyumbangkan lagu sampai takde suara, kitorang pon balik umah. malam tu kitorang gi makan plak kat berkat. dah lama tak pekena tomyam... sedapnye!!! (tapi seriously, sangat rindu tomyam restu...huhuhu...) lepas makan tak trus balik umah. pegi plak ziarah plak umah jue and geng kat u heights.. borak2 ngan diorang, sampai aku sindri tertido kat sana. bebudak ni kalo dah sembang, tak hengat nak balik. hehehe.. dekat kul 12 malam baru la kitorang balik umah bali2.. sampai je umah, siap2 barang untuk keje sok, trus tido tak hengat dunia...... zzzzzZZZZZZZZZ


p/s: tak semangat nak datang kerja dah..... :(

4 Colonies Tumbuh:

akhis said...

~sakan ye cik hani jumpa kawan2

SasHa Lee said...

aku merasa suasana kehapian mu..tetibe terasa da dalam umah tue jugak..hehehe..

haniey said...

akhis:
dah lama x dpt jumpa...
tetiba dapat jumpa balik...
sgt hepiiiii la~~~
:P

sasha lee:
saye pon dapat merasakan kehadiran mu dalam umah itu...
(err..apakah??hahaha)

f said...

mak aiiiiihhhh...1.5 inci?

ooh..jaga2 dik..kaki kena pndai kawal, kepala pon sma..tertolak topi konvo, tertarik tudung..senget plak kang..

klo tersalah jalan,ter'peleot', siap tertarik kaen bju kurung skali ngan jubah konvo..

kena ckp kat org sekeliling, 'jalan semeter dari sy ya'..siap dgn tgn2 didepakan sekali ke depan, belakg dan tepi..hahaha

yela..tdo umah sy...tdo ATAS KATIL AND BANTAL SAYA lagik..tdo x ingat dunia..siap berdengkur lagi (haha, tipu jek!)

yosh! semoga gembira deh..

 
Blog Template by yummylolly.com