Monday, October 12, 2009

3 in 1 party! dan sebuah kehilangan...

dah lama tak update blog ni kan... blog ni pon nampak macam dah takde tuan dah... taik cicak bersepah sini sana. apa boleh buat. tuan dia pon semakin bz je... tak sempat nak bersihkan blog. hmm...

hari ni datang lab macam tak bermaya je. pagi2 cuaca mendung. gelap. sampai je lab, rasa sunyi. labmate yang lain belom sampai lagi...


(flashback 3 hari lepas)

Jumaat, 9 oktober 2009


pagi: icebreaking with Lab 414 'seniors'.... introducing what are we going to work on, what are their project and so on... memula agak nervous nak jumpa ngan senior2 ni. yela, sebab diorang senior kan. dah lama stay kat dalam lab tu. aku ni plak budak baru. dah la semua benda pon tak tahu. diorang tanya macam2, jadi blur terus. huhuhu. banyak rupanya benda yang aku tak faham lagi. lepas dah beberapa minit icebreaking ni, they all seems OK la... tak seperti yang aku imagine sebelum ni. hohoho. but still, ada gap senior-junior. lagipon, projek aku belom start lagi. so, takleh nak dok kat lab tu. once my project started, then, i'll be staying in that lab also. takpe, ada masa lagi. nanti dah lama2 close la kot. hopefully semuanya ok.... *pray hard*


petang:
dr. aida' s party!!!! what party??? i shall call it 3 in 1 party.. huhuhu... why is it 3 in 1?? sebab, ada 3 occasion... 1) jamuan hari raya 2) jamuan hari jadi (harini hari jadi dr.aida!!) 3) farewell party.... ok, malas nak cite panjang2... let the pictures speak itself... ecececehhhh...


bbq chicken + sausage




memang banyak giler makanan!! semuanya dr.aida buat sendiri... macam2 ada! nasi lemak, mee kari, nasi himpit kuah kacang, choc muffin, egg tart, cookies, kuih muih, cake and ice cream.. fuhhh... sangat banyak. tak larat rasanya nak rasa semua. tapi dah masuk 3 round kot aku makan. hehehe...



ini birthday cake dr. aida.
yang ke berapa tahun eh??? jeng3.....


with other lab414 members.


kami makan sangat banyak!! hahaha.. ini round yang ke 3... maybe??? :P


bermanja-manja with my babe, fikah :)
ohye, kami juga mempunyai citarasa yang sama... ehem2... :P


my fwens~ (except budak baju oren tu! grrr...grrrr....)


with fifi and prof nazalan's daughter, faatin ^_^ bila bergambar dengan budak comey, secara tak langsung, diorang juga menjadi comey... eh, apakah??? hahaha


my kapel on that day. ariff nazalan. decide nak kapel sebab kitorang pakai baju sama. boleh tak? hahaha. tapi dia tak mau. sebab dia cakap aku lagi tua dari dia. cehhhh... (-__-")


lepas tu kami pon gadoh dan decide nak break. ok, fine!
ariff, jangan memilih sangat boleh tak?? T_T


ini la dia ariff nazalan!! grrr.. grrr... >_<
tak boleh nak jumpa dia. ade je benda yang nak gadoh. siap la ariff!!!


fwens~


with kak suria and dr. aida.. yang tengah tu la dr. aida...


geng gossip mbbs including dr. aida... hahaha.


perlu ke letak gambar ni? perlu la! sebab ade motif tersirat... ngehehehehe



so.... arini dr. aida dah takde kat mbbs. dia dah fly to US. nak sambung buat postdoc for another 3 years. rasa macam lain plak dr takde dalam ni. eh, korang jangan konfius plak. dr. aida ni not my supervisor. just wat sementara ni je aku tumpang dok kat lab dia kat mbbs ni. anyway, dr. aida pernah gak jadi my supervisor during my undergraduate final year project. what can i say about her? hurm.... lecturer paling sempoiiiii kat bio skool! walaupun supervisor master aku sekarang ni pon sempoi gak, tapi dr. aida ni lagi sempoiiii ah... kalo sapa yang jumpa dia, sure tak pecaya yang dia ni lecturer. cuba scroll atas balik. tengok orangnye camne. kecik je kan. dah macam student plak. dulu masa aku 2nd year, buat praktikal under dr.rashidah, aku tak kenal lagi ngan dr. aida ni. tetiba dia datang lab. aku ingat akak senior mana. aku ngan kawan2 pon slamber jela layan dia. wat otai. macam malas je nak layan. "lantak-ko-la" attitude. (ade ke??) huhuhu.. pastu baru la ade akak senior lab kitorang bagitau yang "tadi" tu lecturer. dr. aida la! gulp! nasib baik tak wat something mean to her. hehehe... tup2, masa aku 3rd year, dia yang jadi supervisor untuk FYP aku... (^__^")


memang best ah dr.aida jadi supervisor. she helps a lot! walopun kadang2 dia agak bz, tapi dia still ada masa nak tolong kitorang. ok, fine. semua supervisor pon tolong kan... erm, tapi dr. aida ni lain sket. sebab kita boleh wat dia cam kawan je. seriously. walaupon dia lecturer aku, tapi bila dengan dia, kitorang jadi open. cite jela macam2. even pasal personal life pon dia slamber je cite. kalo nak gosip tu memang best ah. kitorang sekepala. ade je nak mengumpat kan. ooopsss... bukan ngumpat. tapi bertukar2 pendapat... hehehe.. kalo dengan dr. aida, aku tak malu nak tanya soalan. soalan apa2 jela. even soalan yang paling senang, aku ske tanya dia. sebab dia akan terus jawab tanpa suruh aku refer balik kat notes/buku. hahaha.. itu yang best. takde la dia nak cakap, "eh, ini subjek masa 1st year kan? xkan dah lupa kot? cuba tengok balik notes yang lama..." :P


tapi, starting today... dr.aida dah takde kat sini.... memang agak terasa dengan kehilangan dr. yela, dekat 2 tahun aku kenal dr. rapat ngan dia. sekarang rasa lain plak.. lab pon sunyi je. kalo tak kat lab mesti ada something yang kitorang borak2. takde dah nak gosip2 pasal "institusi berkenaan", takde orang nak ajar pasal crystallization.. takde orang nak jawab soalan2 bodoh aku. kalo tanya orang lain mesti diorang suh aku baca sendiri!!! tak best nya.... huh.... okla, nak wat spesel wish to dr. aida... eventhough she won't read this....

to : DR. AIDA

- thanks so much 4 everything
- good luck in your post doc study
- we absolutely gonna miss you!
- take good care of yourself... ^_^



p/s: malas nak citer panjang2. (tak panjang ko kata???) takde mood sebenarnya. rasa macam nak pergi holiday je. ada sapa2 nak ikot tak?

8 Colonies Tumbuh:

Uruchimaru @ kf said...

yg mane satu dr.aida ni?

haniey said...

sila lihat gambar di atas... hehehe

akhis said...

~sy mahu ikut awak pg holiday!

haniey said...

akhis:
kamu sedang berholiday.....
T_T

mizz saifa said...

panjang nyer entri ni.. berpeluh gak nak baca satu2.. hehe..

dr aida nampak muda jer.. best nyer dia ley g US..

Jom g holiday kat sabah..:)

mizz saifa said...

panjang nyer entri ni.. berpeluh gak nak baca satu2.. hehe..

dr aida nampak muda jer.. best nyer dia ley g US..

Jom g holiday kat sabah..:)

haniey said...

mizz saifa:
panjang ke? penuh ngan gambar je kot.. huhu..
yup, dr.aida nmpk muda. x nmpk mcm umor yg sepatutnya. hehehe...
nak g oliday kat sabah? ok, set. awk support keh! ;)

n a r d indie winkie said...

wah..jauhnya dr aida nak pegi merantau. dia kan dah dr, nape sambung study ek? mesti pansi title prof plak. salute spring kat dia. ehem..maksud tersirat tu semestinya kita faham. :-p

 
Blog Template by yummylolly.com