Friday, October 2, 2009

seronok juga sekali sekala datang lecture...

iya. memang seronok jugak kalau sekali sekala datang ke lecture kan. yela, sejak dah tak jadi student ni, aku memang dah tak pernah lagi menjejakkan kaki ke dewan kuliah or library. apetah lagi nak menyiapkan assignment, study untuk exam dan usha mamat hensem yang lalu lalang... semua tu dah lama aku tinggalkan. hidup aku sekarang ni, walaupun still berstatus pelajar (postgrad), tapi asyik dok terperuk dalam lab. baca jurnal, siapkan proposal, design experiment, bla.. bla.. ini pon nasib baik projek master aku belom start. jadi ade la masa gak nak berhibur dan berlibur.. kalau dah start nanti, memang lagi busy la. sepanjang masa dok kat lab rasanya. takde masa nak hapdet blog, main facebook, ushar mamat lalu lalang... (-____-")


ok, kita lupakan dulu pasal projek master yang belom start dan entah bila akan start itu. back to the main topik. haaa.. tadi aku bagitau yang sekali sekala datang lecture, seronok jugak kan... tapi kalo tiap2 hari kena datang lecture??? perghhh... rasa macam tersiksa je... padahal nak pergi menuntut ilmu.. dapat pahala... haihhh... (peringatan kepada diri sendiri). tapi bila dah lama tak pergi lecture ni, rasa rinduuuuu plak. teringat balik zaman study dulu... nak rasai balik suasana belajar tu.. walaupon aku pelajar postgrad, tapi aku ni wat 'research mode'. so, memang tak payah pergi lecture langsung. kalau sapa2 yang amik 'coursework' tu lain la...memang kena pergi lecture kan...


so, semalam fikah ajak aku pergi lecture. kenapa dia ajak? sebab sekarang dia jadi research assistant prof. dia ada kena handle kelas. so, saja la dia ajak aku pergi lecture prof. 'tunjuk muka' sket. memula aku agak keberatan nak pergi. sebab supervisor cakap nak jumpa. tapi..... ah, takpelah. sejam je pon. takkan la supervisor aku nak marah. aku pergi menuntut ilmu tau..... sambil...... ehem..... lalalalala~ (abaikan... :P) setelah termakan oleh pujuk rayu si fikah ni, aku pon on jela. lagipun dah lama tak merasa gi lecture. hehehe.. masa ni gak la nak pergi lecture kan. dulu time undergrad liat betol nak gi. sebab tu aku cakap, sekali sekala datang lecture ni seronok gak! huhuhu...

ohye, kebetulan lecture yang aku masuk ni pon ada relate dengan projek yang aku nak wat nanti. kira boleh flashback balik and refresh mende2 yang aku pernah belajar untuk di aplikasikan dalam projek master aku nanti. lagipon, aku memang rinduuuuu giler nak masuk lecture prof. memang terbaekkkkk la! rasanya dulu aku tak pernah ponteng kot setiap kali ada lecture prof. dan mata aku akan segar je... takde nak terlentok2 tahan mengantuk. kalo lecture sampai 2-3 jam pon aku sanggup (err..tapi kalo lecture lain tu, takyah cakap la..hehehe). seriously, aku enjoy giler masuk lecture prof. lecture yang sangat interesting... walaupun subjek tu agak tough sebenarnya, tapi aku still bley accept sebab prof jadikan subjek tu interesting. dia suka sangat 'berlakon' dan wat aksi2 untuk mempahamkan kitorang. kelakar! susah betol aku nak gambarkan. tapi kalo korang sindri dah masuk lecture prof baru tau camne. senang cakap, lecture prof memang terbaekkkk ah! dulu kini dan selamanya.... :) even tadi aku masuk lecture dia, still dengan methods of teaching yang sama. ade je yang dia nak wat students gelak. especially me... hehehe... best giler ah dapat join balik lecture prof arini. terubat rinduuuuu~ :') mungkin ada kawan2 aku yang rasa lecture prof ni 'biasa2' aje (especially shaza!!!) tapi aku tak peduli... for me, lecture prof still the best! *wink*


p/s: arini sangat hepi......dapat face-to-face...^_^ *senyum sampai ke telinga*

9 Colonies Tumbuh:

hani syahida said...

wahh..jelesnya awk xdak kelas..huhu
jeles jeles jeles

haniey said...

hani syahida:
yup..saye xde kelas..x yah wat assignment...xyah attend exam.. ehehe.. tapi dok terperok dalam lab jela... wuwuwuwu

Uruchimaru @ kf said...

erkk saye confused lah..kamu dh grade kan tapi knp masih ade di lab?

haniey said...

kf:
saye memang sudah grad. tapi sekarang saye nak futher study. amik master plak. sebab saya wat research, so kena dok kat lab la... :)

tehais said...

senyum sampai ke tlinga dapat jumpa boipren ka?

jeng jeng jeng

haniey said...

tehais:
bukan boipren la...
'someone' yg adorable...hahaha

shazzy said...

hani,prof tu mmg hebatla..dari segi lecture n ilmu dia..tp stil 4 me yg ehem2(ko pham x?susah aku nak gtau kat cni..haha) tu xla menarik hati aku..tp maybe menarik hati ko..stiap org len2..hehe..

Fatt Chin Choy said...

face to face dengan siapa tu cik haniey oii

:)

haniey said...

shazzy:
shhh...shhh....jgn citer kat org. xpe2. kite paham maksud ko 2.. hahaha.. betol3... stiap org lain2... ngeeeeee :D


fatt chin choy:
errr... face to face dengan 'someone' la... hehehe

 
Blog Template by yummylolly.com