Wednesday, February 17, 2010

engagement marathon

hepi hols everyone!! eh eh. dah abes holiday pon. aiyaaa... macam tak puas cuti je. even dah masuk lab arini pon still in holiday mode lagi. malasnya!!! tak tahu nak start keja yang mana 1. padahal banyak je keja yang nak kena buat... *sigh* okla, kita hold dulu keje2 lab tu sebab aku ada nak story sket ni.. hahaha... jommmmmmm!!!


sebab title ni engagement marathon? hohoho.. sebab ramai sangat yang nak bertunang. berderet2. memula my sis. after that my maksu plak. ikotkan aku pon nak join marathon ni skali, tapi takde calon. actually last saturday (13feb2010) my sis bertunang. aku pon terkejut dia nak bertunang. sebab sume macam tak plan je. last minute. dapat tau seminggu before dia nak bertunang. aku plak time tu takde kat rumah. so takde menda yang aku bley tolong. sume urusan beli barang hantaran and everything di uruskan sendiri oleh my sis and kezens yang lain. ari jumaat baru la aku and my sis sampai rumah. tolong my mom apa2 yang patot. kemas2 rumah sket. tolong2 kupas itu ini. masak pon my mom yang buat sindri. so memang agak kelam kabut ar. luckily ada my kezens yang datang tolong. phew~~~


ok,keep it short. tema aritu ialah kaler maroon+krim. hantaran? 5 balas 9. ape lagi ek? bakal abg iparku orang kelantan. kalau takde aral melintang, insyaallah, tahun 2011 aku dapat abang ipar.. :) alhamdulilah semua makcik pakcik belah my dad datang turun. belah my mom semua takde yang datang sebab on the next day nye plak my maksu yang akan bertunang. so, diorang sume bz kat kampung. lagipon plan last minute kan. nasib tak clash je. huhuhu... malam tu, lepas dah selesai majlis semua, kitorang dengan ala kadar kemas rumah sebab terus nak balik kampung malam tu jugak. penat2~~


the next day, my maksu selamat ditunangkan dengan orang taiping. hantaran 9 balas 21. tema kuning-oren. alhamdulilah, majlis berjalan lancar. insyaallah, hujung tahun ni aku bakal dapat paksu.. hehe.. apa lagi ek.. walaupun just majlis pertunangan, tapi agak meriah jugak. maybe sebab wat kat kampung. ramai orang kampung gotong royong. sponsor itu ini. lagipon mungkin sebab dah lama keluarga kitorang tak wat kenduri besar2 camni.. tu yang cam meriah je rasa.. okla, aku tak tahu nak mengarut apa. layan jela gambar2 ni... :)


orang kuat majlis - my dad & mom

dia pon nak jugak... :P

my kazens n sis :)

ambik restu bakal mak mertua

cincin tunang

muka hepi dah bertunang

me and my sis

my sis and her fiance

my maksu

me and my maksu

menyarungkan cincin pertunangan

muka hepi jugak dah bertunang

bersama 21 hantaran pihak perempuan

gambar "mencari jodoh".. hahaha


so, ini la gambar2 yang larat di upload sepanjang majlis pertunangan aritu. apa2 pon aku nak wish congrats to my dear sis and maksu on their engagement. how do i feel? of course i'm happy for them! :) but at the same time, i do feel a bit sad. entah la. mungkin sebab rasa nanti diorang dah nak kawin. so, takleh nak gedik sama2 cam dolu2... huhuhu. tapi takpela. baru bertunang je kan. :) ok2. no emo2. congratulation once again! ^____^


p/s: bila turn aku plak???? itu yang kita tak tahu...

14 Colonies Tumbuh:

fresh-o-range said...

bila turn kite plaksss??yah..itu yang kita xtahu....haha

haniey said...

fresh-o-range:
ko punya turn dah tak lama dah tu...
tengah tunggu invitation card je ni... kan2??? :P

akhis said...

~ala hani...calon tu ade jer depan mata..
~tapi wat2 demand plak...hahahha

haniey said...

akhis:
hah? mane2?
sape2???????

Ah Fatt said...

haha. gambar tuan blog pun ada gak

haniey said...

ah fatt:
mestila...
nak enterprem gak...
hehe

fresh-o-range said...

kejadahnye ntah gune card? aku jemput on9 jek, via blog n aku soh ko tlg spread via fb..jimat beb..haha

tapela..incik itu dah ada, cuma blom muncul jek agi..doa2kanlah, insyaAllah...moga berjumpe ngan org yg berIman..Amin (wuah, gile seyes paragraph ni..haha)

nurliani ahmad mustafa said...

kamu bila???

GhOsToNe said...

MCM MAJLIS KAWEN LAKS!
HEHEHEHE..

haniey said...

fresh-o-range:
ceh...ape barang kawin jemput online je? kalo camtu aku bg adiah pon ikot fesbuk jela. ok? :P

erm..insyaallah..aku pon tengah tggu bilakah dpt berjumpa dengan incik tersebut. mudah2an cepat kawin... (apsal aku gatai sgt paragraph ni?)


liani:
errr...
itu yg kita xtau!
:P


ghostone:
haah kan..
meriah je..
dah macam majlis kawen..
:P

Ashraf Yusof said...

empunya blog kalau nak bertunang or nak kawen, jgn lupa jemput para komentar di sini. ehehe...

hana_shoyru said...

hehe ko kne join gk marathon ni hani hehhe

haniey said...

ashraf yusof:
insyaallah...
tak lupa punya...
jemput la datang kalo sudi... :)


hana shoyru:
memang ingat nak join, tapi takde calon la beb... hehehe

-FaRaH- said...

haniiiii lama gila xbc blog ko ni..
gomen2.. busy sungguh2.. haha yo yo oo je.. cantik sungguh kakak kamu n acu kamu.. kamu pun cantik jgk dlm gamba "mencari jodoh" itu.. terbaik wokk ;PPP

 
Blog Template by yummylolly.com