Friday, July 16, 2010

party durian!



kenal tak gambar apa dalam gambarajah di atas ni? ada ke orang yang tak kenal? rasa nya semua orang tau kot. okay, untuk entry kali ni, aku nak cerita sejarah asal usul buah durian.............


eh eh. mesti la tak. mane la aku tau sejarah buah durian ni. yang aku tau, MAKAN je. muahahaha~ actually arini my lab 414 ada wat party makan durian. wooohooo~ setiap sorang kena bayar rm10 je. siapa yang tak makan durian tu, ada option lain. makan buah manggis. siapa yang tak makan buah manggis, lantak dia la. tengok je orang lain makan. hohohoho..


so, petang tadi, abang chai and yifen pegi borong durian sangat banyak. sampai berapa kilo tah tak ingat. tapi agak banyak la. masa aku datang petang tu, bebudak lain dah start makan dah. tapi still ada banyak lagi buah durian. wahhh~ gembira. makan banyak2. seulas, 2 ulas, 3 ulas, 4 ulas, berulas-ulas rasanya. sorang-sorang dah mula menjauhkan diri daripada durian tu. daripada tengah makan berdiri, aku terus dok depan durian. lagi senang. makan lagi, dan lagi, dan lagi, dan lagi. last-last tinggal aku sorang je yang makan durian tu. i'm the last man standing! weehuu~ yang lain sume dah surrender. kekenyangan. aku pon dah agak kenyang, tapi pikir2 balik, tak baik membazir kan. jadi, habeskan jela buah-buah tu. hihihi. (padahal sangat suka makan buah durian). tapi sebab memang dah sangat kenyang, rasa macam durian tu dah sampai ke tekak, terus berhenti. tinggal lagi 2 ulas tak dapat habeskan. aiii... rugi2. tapi nak wat camne. dah sangat kenyang and takde sapa sanggup makan lagi.


alhamdulillah....... kenyang dapat makan durian. tambah makan ramai2 macam tadi. berselera je... seronok. dapat makan mesti la seronok kan. tak payah pikir nak buat kerja lab. hahahaha. eh eh. tak boleh beronok-ronok sangat. sekarang ni dah ada banyak kerja. even time weekend pon kena datang lab. tapi sebab aku lari balik umah dis week, maka encik hadi la yang kena buat kerja lab sorang2. muahahaha.


okla. cukup sampai di sini. sudah mengantok. mahu tido. perut ni sengkak lagi dengan buah2 durian. even sendawa pon bau durian lagi. ngehehehe. see u next time! daaaaa~

3 Colonies Tumbuh:

Lelaki Ini said...

nak skit!

Zura said...

alamak...rase nk makan plak durian..

Hani Kila said...

lelaki ini:
burpppp~
amik sendawa pon ckup la ek...:)


zura:
haa...pegi beli cepat.
sementara stok masih ada! :)

 
Blog Template by yummylolly.com